Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Конфронтативные исследования языков и преподавание испанского языка русскоговорящим
Autor/redaktor: Рафаель Гусман Тирадо, Энрике Керо Хервилья
Opublikowany w: Leksyka i gramatyka w tekście : konfrontatywne studia rusycystyczne .- Katowice, 2005 [Wyświetl]
Strony: 153-164
Inne: Streszcz.: eng, pol
Języki: rus
Abstrakt: Авторы представляют, как и в какой степени современная контрастивная лингвистика может решить некоторые проблемы студентов, изучающих иностраные языки. Благодаря сравнительному анализу учитель может выявить ошибки являющиеся результатом интерференции родного языка студентов. Утверждения авторов доказываются литературой предмета и их собственным опытом в преподавании испанского языка русcкоязычным студентам. (MF)
Abstrakt 2: Autory prezentują, jak i w jakim stopniu współczesne językoznawstwo kontrastywne może rozwiązać niektóre problemy studentów uczących się języków obcych. Dzięki analizie porównawczej nauczyciel może odkryć błędy będące rezultatem wpływu ojczystego języka studentów. Twierdzenia autorów są dowodzone na podstawie literatury przedmiotu i ich własnego doświadczenia w nauczaniu języka hiszpańskiego studentów rosyjskojęzycznych. (MF)
Hasła autorskie:
ws. Guzmán Tirado, Rafael [Wyświetl]
ws. Quero Gervilla, Enrique F. [Wyświetl]
Słowa kluczowe: glottodydaktyka, interferencja językowa, język hiszpański, język rosyjski, językoznawstwo konfrontatywne, językoznawstwo kontrastywne
Tagi:
Klasyfikacja:
9.2. Język rosyjski [Wyświetl]
10. Dział słowiańsko-niesłowiański [Wyświetl]
10.3. Prace kontrastywne słowiańsko-niesłowiańskie [Wyświetl]