Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Współczesny slogan reklamowy : na materiale języka polskiego i rosyjskiego
Autor/redaktor: Jolanta Lubocha-Kruglik
Opublikowany w: Konfrontacja języków słowiańskich na poziomie leksyki, słowotwórstwa i składni .- Katowice, 2001 [Wyświetl]
Strony: 92-101
Inne: Streszcz.: eng, rus
Języki: pol
Abstrakt: Zdaniem autorki główną cechą sloganu reklamowego jest jego perswazyjność. Na podstawie omówionych przykładów można stwierdzić, że slogan rzadko ma strukturę typowego zdania, a jeśli już - to jest to wówczas zdanie proste. Slogany rosyjskie charakteryzuje niechęć do stosowania związków frazeologicznych, modyfikacji i innych przekształceń strukturalna-semantycznych. (JB)
Hasła autorskie:
au. Lubocha-Kruglik, Jolanta [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język polski, język reklamy, język rosyjski, perswazyjność, pragmalingwistyka, slogan
Tagi:
Klasyfikacja:
1.1.1. Dział ogólnosłowiański. Zagadnienia współczesne. Studia konfrontatywne [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
9.2.5. Język rosyjski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
9.2.1.6. Język rosyjski. Stylistyka [Wyświetl]