Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Функционирование глаголов в русском рекламном тексте : на материале рекламы косметики
Autor/redaktor: Иоанна Дарда-Граматыка
Opublikowany w: Słowo i tekst .- T. 1 : Funkcjonowanie języka .- Katowice, 2008 [Wyświetl]
Strony: 115-122
Inne: Streszcz.: eng, pol
Języki: rus
Abstrakt: В статье рассматривается употребление глаголов в русских текстах реклам косметики. Автор обращает внимание на то, что в рекламных текстах глаголы употребляются в настоящем или будущем времени и очень часто они сопровождаются предметным субъектом. Подчеркнуто также, что большинство реклам является переводом с западных языков. (MF)
Abstrakt 2: W pracy analizowane jest użycie czasowników w rosyjskich tekstach reklam kosmetyków. Autorka zwraca uwagę na to, że w tekstach reklamowych czasowniki są używane w czasie teraźniejszym lub przyszłym i że bardzo często towarzyszy im podmiot rzeczowy. Podkreśla również, że większość reklam stanowią tłumaczenia z języków zachodnich. (MF)
Hasła autorskie:
au. Darda-Gramatyka, Joanna [Wyświetl]
Słowa kluczowe: czasownik, język reklamy, język rosyjski, język współczesny
Tagi:
Klasyfikacja:
9.2.5. Język rosyjski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
9.2.6. Język rosyjski. Leksykologia [Wyświetl]
10.2. Wpływ języków niesłowiańskich na języki słowiańskie [Wyświetl]