Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Językowo-kulturowy obraz 'światła' w polskich i rosyjskich współczesnych tekstach reklamowych
Autor/redaktor: Halina Kudlińska-Stępień
Opublikowany w: Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Rossica [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2003 1
Strony: 15-24
Inne: Streszcz.: rus
Języki: pol
Abstrakt: Autorka analizuje pole znaczeniowe światła w tekstach reklamowych. Na szczególną uwagę zasługują w badanych językach: polskim i rosyjskim, leksemy werbalne i tworzone od nich imiesłowy o dużej frekwencji tekstowej (typu olśniewający smak). (JB)
Hasła autorskie:
au. Kudlińska-Stępień, Halina [Wyświetl]
Słowa kluczowe: aksjologia lingwistyczna, język polski, język reklamy, język rosyjski, językowy obraz świata, pole semantyczne, 'światło'
Tagi:
Klasyfikacja:
1.1.1. Dział ogólnosłowiański. Zagadnienia współczesne. Studia konfrontatywne [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
9.2.5. Język rosyjski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]