Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Słowo jak towar
Autor/redaktor: Barbara Kryżan-Stanojević
Opublikowany w: Słowo z perspektywy językoznawcy i tłumacza .- Gdańsk, 2002 [Wyświetl]
Strony: 71-78
Języki: pol
Abstrakt: W swoich rozważaniach autorka próbuje znaleźć analogię między wprowadzaniem na rynek nowego towaru i nowego wyrazu, traktując słowo jako towar. Ustala, co z teorii marketingu można zastosować w procesie wprowadzania nowych słów na rynek językowy. Rozważania są ilustrowane przykładami nowych wyrazów i wyrazów rewitalizowanych w latach 90. XX wieku w języku chorwackim. (Kar)
Hasła autorskie:
au. Kryżan-Stanojević, Barbara [Wyświetl]
Słowa kluczowe: 20 w. (koniec), czynnik ekstralingwistyczny, język chorwacki, kultura języka 1 (umiejętność poprawnego, sprawnego i estetycznego posługiwania się językiem), neologizm leksykalny
Tagi:
Klasyfikacja:
4.6. Grupa serbsko-chorwacka. Leksykologia [Wyświetl]