iSybislaw service uses cookies. Staying on this page, you agree to the use of cookies. Agree

iSybislaw

Institute of Slavic Studies - Polish Academy of Sciences

Username: Password:
Polski English Русский

Book

[Add to basket]

Title: Angielski w polskiej reklamie
Author/editor: Władysław Chłopicki, Jerzy Świątek
Publication place: Warszawa ; Kraków
Publisher: Wydaw. Naukowe PWN
Year: 2000
Pages: 629 s.
Note: Bibliogr., il., indeks
Languages: pol
Abstract: Książka dotyczy wpływu angielszczyzny na język polskiej reklamy. Pomyślana jest jako poradnik językowy, zawierający przegląd problemów językowych występujących w reklamie: angielskiego nazewnictwa w nazwach polskich firm i towarów, wpływu angielskiego na oferty pracy, poprawności gramatyczno-słownikowej zapożyczeń, metaforyki i idiomatyki. Pracę uzupełniają uwagi ogólne, wynikające z porównania języka i kultury polskiej z językiem i kulturą anglosaską, głównie języka reklam. (Kar)
Author headings:
ws. Chłopicki, Władysław [Show]
ws. Świątek, Jerzy [Show]
Keywords: anglicyzm, błąd językowy, język angielski, język polski, język reklamy, kalka językowa, kultura języka 1 (umiejętność poprawnego, sprawnego i estetycznego posługiwania się językiem), ortografia, retoryka, słowo-klucz, wpływ językowy
Tags:
Classification:
8.2.5. Polish. Semantics. Pragmatics [Show]
10.2. Other languages influence on Slavic languages [Show]
8.2.4. Polish. Sociolinguistics [Show]
Inbound references:
Recenzja: RZETELSKA-FELESZKO Ewa .- "Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka" 2004 [Show]
Recenzja: MAŃCZAK-WOHLFELD Elżbieta .- "Kwartalnik Neofilologiczny" 2000 [Show]