Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Książka

[Do koszyka]

Tytuł: Angielski w polskiej reklamie
Autor/redaktor: Władysław Chłopicki, Jerzy Świątek
Miejsce wydania: Warszawa ; Kraków
Wydawnictwo: Wydaw. Naukowe PWN
Rok wydania: 2000
Strony: 629 s.
Inne: Bibliogr., il., indeks
Języki: pol
Abstrakt: Książka dotyczy wpływu angielszczyzny na język polskiej reklamy. Pomyślana jest jako poradnik językowy, zawierający przegląd problemów językowych występujących w reklamie: angielskiego nazewnictwa w nazwach polskich firm i towarów, wpływu angielskiego na oferty pracy, poprawności gramatyczno-słownikowej zapożyczeń, metaforyki i idiomatyki. Pracę uzupełniają uwagi ogólne, wynikające z porównania języka i kultury polskiej z językiem i kulturą anglosaską, głównie języka reklam. (Kar)
Hasła autorskie:
ws. Chłopicki, Władysław [Wyświetl]
ws. Świątek, Jerzy [Wyświetl]
Słowa kluczowe: anglicyzm, błąd językowy, język angielski, język polski, język reklamy, kalka językowa, kultura języka 1 (umiejętność poprawnego, sprawnego i estetycznego posługiwania się językiem), ortografia, retoryka, słowo-klucz, wpływ językowy
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
10.2. Wpływ języków niesłowiańskich na języki słowiańskie [Wyświetl]
8.2.4. Język polski. Socjolingwistyka [Wyświetl]
Powiązania przychodzące:
Recenzja: RZETELSKA-FELESZKO Ewa .- "Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka" 2004 [Wyświetl]
Recenzja: MAŃCZAK-WOHLFELD Elżbieta .- "Kwartalnik Neofilologiczny" 2000 [Wyświetl]