Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Jedna szkoła, jedna klasa, ale czy taki sam język polski? : o zróżnicowanym poziomie opanowania języka polskiego wśród dzieci polskiego pochodzenia na przykładzie prac dzieci mieszkających w Wielkiej Brytanii
Autor/redaktor: Anna Czeniek
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2014 z. 4
Strony: 54-68
Języki: pol
Abstrakt: Do analizy wybrano 4 idiolekty dzieci uczących się języka polskiego w szkołach sobotnich w Wielkiej Brytanii. Za ich pomocą pokazano, w jaki sposób pod wpływem liczby lat spędzonych poza granicami Polski, częstotliwości wizyt w Polsce, zwyczaju czytania i pisania po polsku zmienia się poziom opanowania polszczyzny przez dzieci. Autorka dostrzega zjawisko fosylizacji. (BO)
Hasła autorskie:
au. Czeniek, Anna [Wyświetl]
Słowa kluczowe: bilingwizm, glottodydaktyka, idiolekt, język polski, Wielka Brytania
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.4. Język polski. Socjolingwistyka [Wyświetl]
10.2. Wpływ języków niesłowiańskich na języki słowiańskie [Wyświetl]