Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Hiperbola jako narzędzie kreowania nadzwyczajności w tekstach retorycznych : na przykładzie prasy opiniotwórczej
Autor/redaktor: Patrycja Pelc
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2013 z. 6
Strony: 63-73
Języki: pol
Abstrakt: Zasada nadzwyczajności funkcjonuje jako czynnik komunikowania masowego i determinowana jest przez dążność do uatrakcyjniania komunikatów medialnych. Materiał badawczy stanowią pisma "Wprost" i "Newsweek" z 2010 r. Nadzwyczajność zestawiana jest w nich ze zwyczajnością i ujawnia się poprzez opozycje: bezpieczeństwo-zagrożenie, tradycja-nowoczesność oraz intensyfikowanie ciekawości poprzez emocje perswazyjne. Autorka przygląda się hiperbolom realizowanym przez metafory. (BO)
Hasła autorskie:
au. Pelc, Patrycja [Wyświetl]
Słowa kluczowe: 2010 r., hiperbola, język polski, język prasy, metafora, "Newsweek", perswazyjność, retoryka, "Wprost"
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]