Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Intertekstualność w reklamie prasowej i telewizyjnej
Autor/redaktor: Mariola Milusz
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2013 z. 4
Strony: 87-97
Języki: pol
Abstrakt: Artykuł pokazuje główne mechanizmy intertekstualności w reklamie oraz obszary kultury, z których czerpią twórcy spotów. Analizowano przekazy umieszczone w periodykach "Logo" i "Viva" w latach 2008-2010 oraz wybrane reklamy emitowane w telewizji. Zauważono: przekształcanie związków frazeologicznych, trawestacje fragmentów wierszy, prozy i piosenek, wykorzystanie topiki mitologicznej i biblijnej, odwołanie do motywów baśniowych, nawiązanie do dzieł filmowych i telewizyjnych oraz innych reklam. (BO)
Hasła autorskie:
au. Milusz, Mariola [Wyświetl]
Słowa kluczowe: 21 w. (początek), intertekstualność, język polski, język prasy, język reklamy, język telewizji
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.5. Język polski. Lingwistyka tekstu [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]