Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Innowacje semantyczne w nazwach kosmetyków
Autor/redaktor: Anna Najdecka
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2013 z. 4
Strony: 75-86
Języki: pol
Abstrakt: Materiał poddany analizie pochodzi z ulotek reklamowych i informacji zawartych na opakowaniach produktów kosmetycznych oraz stron internetowych sklepów i firm kosmetycznych. Zwrócono uwagę na neosemantyzmy w konteście zjawiska synestezji i roli zmysłów w odbiorze tekstów perswazyjnych, nazwy jako komunikatu perswazyjnego oraz nazw przeniesionych z leksyki kulinarnej. (BO)
Hasła autorskie:
au. Najdecka, Anna [Wyświetl]
Słowa kluczowe: innowacja semantyczna, język polski, nazwy kulinarne, neosemantyzm, perswazja językowa
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6. Język polski. Leksykologia [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]