Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Krem dla komfortu Twojej skóry - o (nie)nowej konstrukcji składniowej rozpowszechnianej przez reklamy
Autor/redaktor: Ewa Kołodziejek
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2013 z. 4
Strony: 45-51
Języki: pol
Abstrakt: Autorka rozpatruje użycie konstrukcji z dla w reklamach z punktu widzenia poprawności językowej. Zwraca uwagę, że nie jest on równoznaczny z - proponowanym często w poradnictwie językowym - przyimkiem do i sprzyja kondensacji gramatycznej i semantycznej tak pożądanej w sloganach reklamowych. (BO)
Hasła autorskie:
au. Kołodziejek, Ewa [Wyświetl]
Słowa kluczowe: dla, do, język polski, język reklamy, konstrukcja składniowa, połączenie wyrazowe
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.4.1. Język polski. Grupa wyrazowa [Wyświetl]