Różnojęzyczność w polu dyskusyjnym nauczycieli małego dziecka : doniesienia z badań własnych
Autor/redaktor:
Marta Kotarba-Kańczugowska
Opublikowany w:
Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka
[Wyświetl]
Numer czasopisma:
2013 z. 2
Strony:
43-57
Języki:
pol
Abstrakt:
Celem artykułu jest ustalenie, jakie przekonania deklarują polscy nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego w odniesieniu do różnojęzyczności uczniów, a także do kształtowania kompetencji różnojęzycznej u dzieci. Przeprowadzono badanie w postaci indywidualnych wywiadów pogłębionych, które miały ustalić jak nauczyciel: postrzega język/języki w przestrzeni edukacyjnej, postrzega i doświadcza innych języków, wyobraża sobie kształtowanie kompetencji różnojęzycznej, mówi o języku i różnojęzyczności. (BO)