Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Różnojęzyczność w polu dyskusyjnym nauczycieli małego dziecka : doniesienia z badań własnych
Autor/redaktor: Marta Kotarba-Kańczugowska
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2013 z. 2
Strony: 43-57
Języki: pol
Abstrakt: Celem artykułu jest ustalenie, jakie przekonania deklarują polscy nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego w odniesieniu do różnojęzyczności uczniów, a także do kształtowania kompetencji różnojęzycznej u dzieci. Przeprowadzono badanie w postaci indywidualnych wywiadów pogłębionych, które miały ustalić jak nauczyciel: postrzega język/języki w przestrzeni edukacyjnej, postrzega i doświadcza innych języków, wyobraża sobie kształtowanie kompetencji różnojęzycznej, mówi o języku i różnojęzyczności. (BO)
Hasła autorskie:
au. Kotarba-Kańczugowska, Marta [Wyświetl]
Słowa kluczowe: dydaktyka, język obcy, język polski, kompetencja językowa, kompetencja komunikacyjna, różnojęzyczność
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.8. Język polski. Psycholingwistyka [Wyświetl]
10. Dział słowiańsko-niesłowiański [Wyświetl]