Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Stylistyczne aspekty temporalizacji w tekście dydaktycznym
Autor/redaktor: Jolanta Nocoń
Opublikowany w: Język Polski : organ Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2010 R. 90 z. 3
Strony: 203-210
Języki: pol
Abstrakt: W artykule przedstawiono aspekty temporalizacji w podręcznikach szkolnych, w szczególności zaś w zamieszczanych w nich tekstach o funkcji informacyjnej. Autorka zastanawia się, jak operowanie kategorią czasu zmienia charakterystykę stylową omawianego tekstu oraz jak różne modele temporalizacji wpływają na wzorzec gatunkowy i dyskurs dydaktyczny. (PK)
Hasła autorskie:
au. Nocoń, Jolanta [Wyświetl]
Słowa kluczowe: czas, dydaktyka, język polski, kategoria gramatyczna, podręcznik, styl, tekst 1 (całościowy komunikat), tekst dydaktyczny, temporalność
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
8.2.1.2. Język polski. Morfologia. Morfonologia [Wyświetl]