Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Мова рекламних текстів як джерело маніпуляції психікою споживача
Autor/redaktor: Ewa Gładyś
Opublikowany w: Slavia Orientalis [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2010 R. 59 nr 1
Strony: 57-69
Inne: Streszcz.: eng
Języki: ukr
Abstrakt 2: W artykule analizowane są środki stylistyczne reklam oraz sposoby manipulacji ich odbiorcami. Materiał został zaczerpnięty z reklam zamieszczanych w polskich i ukraińskich mass-mediach w latach 2004-2009. Autorka wskazuje, że najskuteczniej na ludzką psychikę wpływają odpowiednio zaktualizowane zasoby systemu językowego, zaś efektywność sloganu jest wzmacniana przez jednoczesne stosowanie kilku środków stylistycznych. (MF)
Hasła autorskie:
au. Gładyś, Ewa [Wyświetl]
Słowa kluczowe: 21 w. (początek), język mediów, język polski, język reklamy, język ukraiński, język współczesny, manipulacja językowa, styl
Tagi:
Klasyfikacja:
9.4.4. Język ukraiński. Socjolingwistyka [Wyświetl]
9.4.1.6. Język ukraiński. Stylistyka [Wyświetl]
9.4.1.5. Język ukraiński. Lingwistyka tekstu [Wyświetl]
8.2.4. Język polski. Socjolingwistyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
8.2.1.5. Język polski. Lingwistyka tekstu [Wyświetl]