Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Miejsce retoryki we współczesnej komunikacji : zarys problematyki
Autor/redaktor: Artur Rejter
Opublikowany w: Język Polski : organ Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2005 R. 85 z. 2
Strony: 116-123
Języki: pol
Abstrakt: Rozważania dotyczące współczesnego pojmowania retoryki, której status jako teorii nie jest jednoznaczny. Wykorzystując aparat retoryczny, autor poddaje analizie szeroko pojęte zachowania językowe, przede wszystkim tekst reklamy oraz teksty artystyczne. Podkreśla, że we współczesnej komunikacji retoryka jest wciąż żywa i funkcjonuje w różnym wymiarze, spełniając różne role. (PK)
Hasła autorskie:
au. Rejter, Artur [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język polski, język reklamy, język współczesny, komunikacja językowa, retoryka, styl artystyczny
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.5. Język polski. Lingwistyka tekstu [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]