Uwagi o języku w pierwszej kampanii przed wyborami do Parlamentu Europejskiego z 13 czerwca 2004 roku
Autor/redaktor:
Kazimierz Ożóg
Opublikowany w:
Język Polski : organ Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego
[Wyświetl]
Numer czasopisma:
2005 R. 85 z. 1
Strony:
28-35
Języki:
pol
Abstrakt:
Badanie języka tekstów pierwszej kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w Polsce. Autor szczególną uwagę poświęca takim elementom tekstów, jak: chwalenie kandydata przez znane osoby (lub chwalenie się), slogany wyborcze, obietnice wyborcze, karnawalizację zachowań wyborczych, nasycenie tekstów wartościami i elementy kampanii pozytywnej w opozycji do negatywnej. Analiza materiału pozwala na wnioski o słabości i nieudolności kampanii. Teksty cechuje schematyzm wypowiedzi, łączą w sobie trzy style: urzędowy, potoczny i reklamowy. (PK)