Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Negacja dźwignią handlu? : wykorzystanie negacji językowej w sloganach reklamowych
Autor/redaktor: Renata Rodak
Opublikowany w: Slavia Orientalis [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2008 R. 57 nr 1
Strony: 107-115
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: W artykule zostały przeanalizowane slogany reklamowe pod kątem występującego w nich zjawiska negacji i jego roli dla skuteczności perswazji. Wskazano i omówiono na przykładach kilka typów znaczeń negatywnych. Nie udało się ustalić udziału tego zjawiska w procesie reklamowym w porównaniu do innych zabiegów językowych. (MF)
Hasła autorskie:
au. Rodak, Renata [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język polski, język reklamy, negacja, perswazja językowa, slogan, styl
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]