iSybislaw service uses cookies. Staying on this page, you agree to the use of cookies. Принимаю

iSybislaw

Институт славистики Польской академии наук

Пользователь: Пароль:
Polski English Русский

Статья

[В корзину]

Заглавие: Nazwy nosicieli cech jako przykład perswazyjnego wyzyskiwania kategorii słowotwórczych w tekstach reklam
Автор/редактор: Ewa Rogowska-Cybulska
Опубликована в: Slavia Meridionalis : studia linguistica slavica et balcanica [Показать]
Номер журнала: 2013 13
Страницы: 151-169
Прочее: Streszcz.: eng
Аннотация: Zdaniem autorki nazwy nosicieli cech jako derywaty mutacyjne (elementy systemu słowotwórczego) nie pełnią funkcji pragmatycznej. Jednak na poziomie tekstu (zwłaszcza reklamowego) ujawniają znaczne walory perswazyjne. Tekstowa aktualizacja znaczeń słowotwórczych nazw subiektów stanowi jeden z najprostszych i najskuteczniejszych metod uwypuklenia zalet reklamowanych produktów. (JB)
Персоналии:
au. Rogowska-Cybulska, Ewa [Показать]
Ключевые слова: język polski, nazwy nosicieli cech, perswazja językowa, słowotwórstwo 1 (tworzenie wyrazów), tekst reklamowy
Tags:
Классификация:
8.2.1.3.1. Польский язык. Именное словообразование [Показать]
8.2.1.6. Польский язык. Стилистика [Показать]
8.2.5. Польский язык. Семантика. Прагматика [Показать]
Links:
Streszczenie dokumentu
Tekst dokumentu