Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Jezik reklama u hrvatskome tisku triju stoljeća: 19., 20. i 21.
Autor/redaktor: Vlasta Rišner, Maja Ižaković
Opublikowany w: Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa "Riječki filološki dani" : od 16. do 18. studenoga 2006., Rijeka .- Knj. 7 .- Rijeka, 2008 [Wyświetl]
Strony: 611-628
Inne: Streszcz.: eng
Języki: scr
Abstrakt: Autorice opisuju ustrojstvo i jezik reklama 19., 20. i početka 21. st. Pri tome pripadnost reklama određenomu funkcionalnom stilu povezuju s vremenom njihova nastanka; reklamni oglasi iz 19. st. pripadaju administrativnomu stilu, a početkom 20. st. počinje odstupanje od temeljnih načela i obilježja toga stila. U reklamama 21. st. uočavaju najveća odstupanja u kojima su zastupljene stilske figure i riječi iz svih jezičnih slojeva: žargonizmi, kolokvijalizmi, arhaizmi, novotvorenice, prilagođene i neprilagođene strane riječi. Jezik reklama s kraja 20. i početka 21. st. često odstupa od svake norme te pripada razgovornomu, ali i književnoumjetničkomu stilu. Autorice uz pripadnost određenom funkcionalnom stilu, opisuju i neka pravopisna i sintaktička obilježja jezika reklama triju stoljeća. (MS)
Hasła autorskie:
ws. Rišner, Vlasta [Wyświetl]
ws. Ižaković, Maja [Wyświetl]
Słowa kluczowe: 19-21 w., analiza językowa, język chorwacki, język reklamy, norma językowa, pragmalingwistyka, styl funkcjonalny, środek stylistyczny, zmiana językowa
Tagi:
Klasyfikacja:
4.5. Grupa serbsko-chorwacka. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
4.1.6. Grupa serbsko-chorwacka. Stylistyka [Wyświetl]