Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Semantic interrelations between the words mistrz and uczeń
Autor/redaktor: Katarzyna Drożdż-Łuszczyk, Zofia Zaron
Opublikowany w: Cognitive Studies = Études cognitives [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2009 9
Strony: 79-87
Inne: Streszcz.: eng
Języki: eng
Abstrakt: The aim of the research is to get a detailed account of relations between lexemes mistrz (master) and uczeń (apprentice or student) based on the project "Synchronic and Diachronic Research on Contemporary Proper Names". Research shows that there is a unilateral relation between these lexemes in Polish and the relation depends on the student. Authors also say that a convertive relationship can be justified only in special environment. (PK)
Abstrakt 2: W artykule przedstawiono relacje semantyczne między leksemami mistrz i uczeń na podstawie materiału zebranego podczas projektu "Synchroniczne i diachroniczne badania współczesnych nazw własnych". Wnioski dotyczą relacji jednostronnej pomiędzy omawianymi wyrazami w języku polskim. Autorki wskazują, że relacja konwersji między tymi leksemami może nastąpić jedynie w odpowiednim kontekście. (PK)
Hasła autorskie:
ws. Dróżdż-Łuszczyk, Katarzyna [Wyświetl]
ws. Zaron, Zofia [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język polski, konwersja, mistrz, relacja semantyczna, semantyka 1 (znaczenie znaków językowych), semantyka leksykalna, uczeń
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6. Język polski. Leksykologia [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]