Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Jezikovno in nejezikovno izražanje v pedagoškem pristopu Reggio Emilia
Autor/redaktor: Darija Skubic
Opublikowany w: Slavia Meridionalis : studia linguistica slavica et balcanica [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2010 10
Strony: 275-297
Inne: Tab., streszcz.: eng
Języki: slv
Abstrakt: Razmišlanja o pomembnosti jezikovnega in nejezikovnega izražanja v otrokovem predšolskem obdobju na primeru vrtcev Reggio Emilia. Autorica predstavlja spraševalne strategije, ki so pomembni dejavniki oblikovanja otrokove misli. Na podlagi predstavljene raziskave sklepa, da je potrebno vzgojiteljice in vzgojitelje otrok v predšolskem obdobju osveščati o stalnem spopolnjevanju. (PK)
Abstrakt 2: Rozważania dotyczące wagi komunikacji językowej z dzieckiem w okresie przedszkolnym na przykładzie placówek przedszkolnych w mieście Reggio Emilia. Autorka prezentuje strategie zadawania pytań, które mogą kształtować myśli dziecka. Na podstawie badań ankietowych stwierdza, że kompetencje komunikacyjne wychowawców muszą być stale podnoszone. (PK)
Hasła autorskie:
au. Skubic, Darija [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język dziecka, język obcy, język słoweński, kompetencja językowa, kompetencja komunikacyjna, pytanie, Reggio nell'Emilia, strategia komunikacyjna
Tagi:
Klasyfikacja:
5.8. Język słoweński. Psycholingwistyka [Wyświetl]
5.5. Język słoweński. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]