Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: O kreowaniu "parafraz słowotwórczych" w tekstach reklam : w kontekście uwag o słowotwórstwie języków niestandardowych
Autor/redaktor: Ewa Rogowska-Cybulska
Opublikowany w: Slavia Meridionalis : studia linguistica slavica et balcanica [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2009 9
Strony: 38-46
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Analiza języka reklamy interpretowanego jako język niestandardowy, wykorzystujący niestandardowe środki słowotwórcze o wartości perswazyjnej. Autorka określa defekty przytaczanych parafraz słowotwórczych (niewłaściwy wyraz podstawowy dla wyrazu parafrazowanego, brak zgodności liczby tematów słowotwórczych w wyrazie parafrazowanym i liczby wyrazów będących jego wyrazami podstawowymi użytymi w parafrazie, nieprawidłowa definicja logiczna). Wnioski dotyczą funkcji perswazyjnej badanych form. (Bi)
Hasła autorskie:
au. Rogowska-Cybulska, Ewa [Wyświetl]
Słowa kluczowe: derywat modyfikacyjny, derywat mutacyjny, funkcja perswazyjna, język polski, język reklamy, parafraza słowotwórcza, poprawność językowa, słowotwórstwo 1 (tworzenie wyrazów), styl, tekst reklamowy
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.3. Język polski. Słowotwórstwo [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]