O kreowaniu "parafraz słowotwórczych" w tekstach reklam : w kontekście uwag o słowotwórstwie języków niestandardowych
Autor/redaktor:
Ewa Rogowska-Cybulska
Opublikowany w:
Slavia Meridionalis : studia linguistica slavica et balcanica
[Wyświetl]
Numer czasopisma:
2009 9
Strony:
38-46
Inne:
Streszcz.: eng
Języki:
pol
Abstrakt:
Analiza języka reklamy interpretowanego jako język niestandardowy, wykorzystujący niestandardowe środki słowotwórcze o wartości perswazyjnej. Autorka określa defekty przytaczanych parafraz słowotwórczych (niewłaściwy wyraz podstawowy dla wyrazu parafrazowanego, brak zgodności liczby tematów słowotwórczych w wyrazie parafrazowanym i liczby wyrazów będących jego wyrazami podstawowymi użytymi w parafrazie, nieprawidłowa definicja logiczna). Wnioski dotyczą funkcji perswazyjnej badanych form. (Bi)