Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Kształtowanie leksykalne komunikatu reklamowego a płeć odbiorcy
Autor/redaktor: Adam Majerowski
Opublikowany w: Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo = Annales de Lettres et Sciences Humaines. Linguistique = Annals of Arts. Linguistics [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2004 T. 52 z. 6
Strony: 77-111
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Opis stratyfikacji jednostek leksykalnych w tekstach reklamowych adresowanych do kobiet i mężczyzn. Podstawę materiałową stanowią teksty opublikowane w czasopismach: "Twój Styl", "Cosmopolitan", "Claudia", "Wysokie obcasy" (w latach 1999-2000) i "Playboy" (w latach 1993-2000). Porównanie komunikatów reklamowych pozwala wskazać różnice między słownictwem w tekstach skierowanych do mężczyzn i tekstach, których adresatem są kobiety. Podstawową różnicą jest opozycja wynikająca z nacechowania tekstów kobiecych i z neutralnego charakteru tekstów męskich. (PK)
Hasła autorskie:
au. Majerowski, Adam [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język a płeć, język polski, język reklamy, perswazja językowa, pole semantyczne, słownictwo, tekst reklamowy
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6. Język polski. Leksykologia [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]