Kształtowanie leksykalne komunikatu reklamowego a płeć odbiorcy
Autor/redaktor:
Adam Majerowski
Opublikowany w:
Roczniki Humanistyczne. Językoznawstwo = Annales de Lettres et Sciences Humaines. Linguistique = Annals of Arts. Linguistics
[Wyświetl]
Numer czasopisma:
2004 T. 52 z. 6
Strony:
77-111
Inne:
Streszcz.: eng
Języki:
pol
Abstrakt:
Opis stratyfikacji jednostek leksykalnych w tekstach reklamowych adresowanych do kobiet i mężczyzn. Podstawę materiałową stanowią teksty opublikowane w czasopismach: "Twój Styl", "Cosmopolitan", "Claudia", "Wysokie obcasy" (w latach 1999-2000) i "Playboy" (w latach 1993-2000). Porównanie komunikatów reklamowych pozwala wskazać różnice między słownictwem w tekstach skierowanych do mężczyzn i tekstach, których adresatem są kobiety. Podstawową różnicą jest opozycja wynikająca z nacechowania tekstów kobiecych i z neutralnego charakteru tekstów męskich. (PK)