iSybislaw service uses cookies. Staying on this page, you agree to the use of cookies. Agree

iSybislaw

Institute of Slavic Studies - Polish Academy of Sciences

Username: Password:
Polski English Русский

Article

[Add to basket]

Title: Nazwisko jako ikona : film, reklama, marka (nazwa produktu)
Author/editor: Zofia Kowalik-Kaleta
Published in: Studia z Filologii Polskiej i Słowiańskiej [Show]
Journal issue: 2007 42
Pages: 269-279
Note: Streszcz.: eng
Languages: pol
Abstract: Autorka, prezentując rozważania dotyczące nazwiska jako ikony, przywołuje poglądy semiotyków na istotę ikony. Podejmuje tematy wizualizacji nazwiska i jego udziału w tworzeniu filmowych typów modeli psychofizycznych mających funkcje symboliczne. Zauważa, że w przypadku stosowania nazwisk jako nazw produktów nazwisko zawiera w sobie różnego rodzaju asocjacje i może służyć jako element przyciągający klientów. Nazwisko jest więc współcześnie nadal traktowane przez społeczeństwo jako nośnik pewnych wartości, choć już tylko intuicyjnie. (PK)
Author headings:
au. Kowalik-Kaleta, Zofia [Show]
Keywords: chrematonim, imię, język polski, język reklamy, język współczesny, nazwisko
Tags:
Classification:
8.2.7.1. Polish. Anthroponymy [Show]
8.2.5. Polish. Semantics. Pragmatics [Show]
8.2.4. Polish. Sociolinguistics [Show]