Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Gdzie jest głoska b w wyrazie ząb, czyli jak współczesne polskie elementarze kształtują pojęcie głoski i litery
Autor/redaktor: Elżbieta Awramiuk
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2004 z. 5
Strony: 43-54
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Autorka podejmuje próbę analizy sposobu, w jaki współczesne elementarze kształtują w świadomości dziecka pojęcia 'głoski' i 'litery'. Wskazuje, że w polskiej tradycji dydaktycznej dominuje metoda analityczno-syntetyczna w odmianie wyrazowej. Bada, w jaki sposób autorzy elementarzy podejmują zagadnienie różnicy między pisownią a wymową, a także w jaki sposób odbywa się wizualizacja różnic między głoską a literą. Jako ważny problem wskazuje interpretację zmiękczonych spółgłosek wargowych, zapis samogłosek nosowych oraz upodobnień fonetycznych. Omawia również najczęściej występujące w elementarzach błędy. (MF)
Hasła autorskie:
au. Awramiuk, Elżbieta [Wyświetl]
Słowa kluczowe: dydaktyka, elementarz, fonetyka 1 (cechy fizyczne dźwięków mowy), głoska, język polski, język współczesny, litera
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.1. Język polski. Fonetyka. Fonologia [Wyświetl]