Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Książka

[Do koszyka]

Tytuł: Media i nazwy : z zagadnień onomastyki medialnej
Autor/redaktor: Katarzyna Skowronek, Mariusz Rutkowski
Miejsce wydania: Kraków
Wydawnictwo: "Lexis"
Rok wydania: 2004
Strony: 172 s.
Inne: Bibliogr.
Języki: pol
Abstrakt: Praca ma charakter materiałowo-badawczy, jednak znaczną część książki stanowią rozważania teoretyczno-metodologiczne. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach onomastycznych związanych z nazewnictwem medialnym, formą i funkcją dwóch rodzajów nazw: nazw mediów, czyli tytułów czasopism, nazw stacji radiowych i telewizyjnych, nazw witryn i portali internetowych, oraz nazw w mediach, czyli nazewnictwa rubryk prasowych, tytułów audycji radiowych i programów telewizyjnych. Nazewnictwo tego typu jest istotnym elementem współczesnej komunikacji polskiego społeczeństwa. Wskazane zostały funkcje językowe nazw medialnych, a także kulturowe, społeczne i psychologiczne. (Kar)
Hasła autorskie:
ws. Skowronek, Katarzyna [Wyświetl]
ws. Rutkowski, Mariusz [Wyświetl]
Słowa kluczowe: chrematonimia 1 (zbiór chrematonimów), funkcje języka, gra językowa, ideonimy, intertekstualność, język mediów, język polski, komunikacja językowa, metafora, onomastyka 1 (zbiór nazw własnych), styl, tytuł
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.7. Język polski. Onomastyka [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
Powiązania przychodzące:
Recenzja: WRZEŚNIEWSKA-PIETRZAK Marta .- "Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza" 2005 [Wyświetl]