Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Zamierzona wieloznaczność w komunikatach prezentujących modę
Autor/redaktor: Bożena Rejakowa
Opublikowany w: Studia nad polszczyzną współczesną i historyczną : prace dedykowane Profesorowi Stanisławowi Bąbie w 65-lecie urodzin .- Poznań, 2004 [Wyświetl]
Strony: 256-262
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Autorka bada relacje między podpisem (zawierającym frazeologizm) a zdjęciem prezentującym modę. Odkrywa funkcje nadawania wieloznaczności użytym frazeologizmom. Podobne podejście badawcze (lecz w mniejszym stopniu) stosuje również do treści reklamowych. (BO)
Hasła autorskie:
au. Rejakowa, Bożena [Wyświetl]
Słowa kluczowe: frazeologia 1 (zbiór frazeologizmów), język reklamy, polisemia, znak ikoniczny
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6.5. Język polski. Frazeologia [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]