Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Jak reklamuje się perfumy
Autor/redaktor: Agnieszka Rosińska
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2004 z. 1
Strony: 65-73
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Autorka analizuje reklamy perfum pojawiające się w czasopismach, katalogach oraz ulotkach w latach 1996-2002. Bada, na jakie cechy twórcy reklamy kładą największy nacisk oraz jakich środków stylistycznych i retorycznych używają, by skłonić konsumenta do wybrania ich produktu. Wskazuje, że najczęściej występują teksty charakteryzujące zapach danych perfum, rzadziej ich opakowanie lub nazwę. Częste są także odwołania do wyimaginowanego użytkownika idealnego lub słynnej osoby reklamującej dany typ perfum. (MF)
Hasła autorskie:
au. Rosińska, Agnieszka [Wyświetl]
Słowa kluczowe: 20/21 w., funkcja perswazyjna, język polski, język reklamy, język współczesny, retoryka, styl, środek stylistyczny, tekst reklamowy
Tagi:
Klasyfikacja:
3.2.5. Język macedoński. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.4. Język polski. Socjolingwistyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]