Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Definicje i definiowanie w reklamie
Autor/redaktor: Iwona Loewe
Opublikowany w: Język Polski : organ Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2004 R. 84 z. 1
Strony: 29-34
Języki: pol
Abstrakt: Podstawą rozważań autorki artykułu są reklamy prasowe. Definicje funkcjonujące w tle reklamowych deskrypcji wyróżnia zaimek to występujący w funkcji metatekstowej i łączący definiensa i definiendum. Autorka opisuje cechy definicji w stylu naukowym i różnice dzielące definicję retoryczną od poetyckiej. Wśród definicji stosowanych w reklamach wyróżnia: realne (np. "Wasa to pieczywo z...") i retoryczne (np. "Lumene to czysta uroda..."). (HK)
Hasła autorskie:
au. Loewe, Iwona [Wyświetl]
Słowa kluczowe: definicja, definiendum, definiens, funkcja metatekstowa, język polski, język reklamy, perswazja językowa, retoryka
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]