Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Wartości w społeczeństwach polskim i niemieckim i ich językowe środki wyrazu na przykładzie tekstów reklamowych
Autor/redaktor: Joanna Golonka
Opublikowany w: Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego = Bulletin de la Société Polonaise de Linguistique [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2003 Z. 59
Strony: 176-188
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Zdaniem autorki orientacja aksjologiczna Niemców i Polaków jest coraz bliższa, co potwierdzają wartości przywoływane w tekstach reklamowych. Język polskich tekstów reklamowych świadczy o tym, że polscy producenci starają się całkowicie pozyskać klientów dla postmodernistycznej, indywidualistycznej, konsumpcyjnej kultury przyjemności. (JB)
Hasła autorskie:
au. Golonka, Joanna [Wyświetl]
Słowa kluczowe: aksjologia lingwistyczna, język niemiecki, język polski, język reklamy, opis konfrontatywny, tekst 1 (całościowy komunikat)
Tagi:
Klasyfikacja:
10.3. Prace kontrastywne słowiańsko-niesłowiańskie [Wyświetl]
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]