Poznaj słownik po okładce : teksty informacyjno-reklamowe wydawców na okładkach słowników
Autor/redaktor:
Mirosław Bańko
Opublikowany w:
Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka
[Wyświetl]
Numer czasopisma:
2003 z. 8
Strony:
3-21
Inne:
Streszcz.: eng
Języki:
pol
Abstrakt:
Autor omawia teksty umieszczone na okładkach 52 słowników ortograficznych języka polskiego wydanych w latach 1998-2003. Teksty są mało zróżnicowane pod względem informacyjnym i kreują obraz idealnego słownika - autorytatywnego i łatwego w użyciu, obejmującego tysiące haseł, uwzględniającego najnowsze wyrazy, podającego aktualne i zwięzłe zasady pisowni i liczne formy fleksyjne. Większość tych tekstów obok treści informacyjnych zawiera również elementy reklamowe, które odwołują się przede wszystkim do sfery racjonalnej. (HK)