Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Poznaj słownik po okładce : teksty informacyjno-reklamowe wydawców na okładkach słowników
Autor/redaktor: Mirosław Bańko
Opublikowany w: Poradnik Językowy : organ Towarzystwa Kultury Języka [Wyświetl]
Numer czasopisma: 2003 z. 8
Strony: 3-21
Inne: Streszcz.: eng
Języki: pol
Abstrakt: Autor omawia teksty umieszczone na okładkach 52 słowników ortograficznych języka polskiego wydanych w latach 1998-2003. Teksty są mało zróżnicowane pod względem informacyjnym i kreują obraz idealnego słownika - autorytatywnego i łatwego w użyciu, obejmującego tysiące haseł, uwzględniającego najnowsze wyrazy, podającego aktualne i zwięzłe zasady pisowni i liczne formy fleksyjne. Większość tych tekstów obok treści informacyjnych zawiera również elementy reklamowe, które odwołują się przede wszystkim do sfery racjonalnej. (HK)
Hasła autorskie:
au. Bańko, Mirosław [Wyświetl]
Słowa kluczowe: język polski, język reklamy, leksykografia, słownik ortograficzny
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6.4. Język polski. Leksykografia [Wyświetl]