Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Związki frazeologiczne w reklamie prasowej
Autor/redaktor: Jolanta Ignatowicz-Skowrońska
Opublikowany w: Polszczyzna a/i Polacy u schyłku XX wieku : zbiór studiów .- Warszawa, 1994 [Wyświetl]
Strony: 325-337
Języki: pol
Abstrakt: Omówienie form, typów modyfikacji i funkcjonalności związków frazeologicznych (zwrotów, wyrażeń i fraz) występujących we współczesnych komunikatach reklamowych. Materiał językowy zaczerpnięty ze współczesnej prasy polskiej pogrupowano na: a) frazeologizmy przywołane w wersji normatywnej; b) zmodyfikowane wersje stałych połączeń słownych (wymieniające, redukujące, uzupełniające, kontaminacje); c) deleksykalizacje kontekstowe frazeologizmów. (Bi)
Hasła autorskie:
au. Ignatowicz-Skowrońska, Jolanta [Wyświetl]
Słowa kluczowe: deleksykalizacja, frazeologizm, funkcja perswazyjna, innowacja językowa, język polski, język reklamy, kontekst, modyfikacja, tekst reklamowy
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6.5. Język polski. Frazeologia [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]