Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Język reklamy
Autor/redaktor: Grażyna Majkowska
Opublikowany w: Polszczyzna a/i Polacy u schyłku XX wieku : zbiór studiów .- Warszawa, 1994 [Wyświetl]
Strony: 317-324
Języki: pol
Abstrakt: Cechami języka reklamy są: ponadnarodowość, stylizacja, wartościowanie, wpływ języka angielskiego, perswazja językowa. Proces zawłaszczania języka obejmuje następujące zjawiska: a) slogany językowe stają się szablonami języka potocznego; b) przysłowia, związki frazeologiczne oraz skrzydlate słowa użyte w reklamie tracą moc perswazyjną, ponieważ zaczynają odsyłać do tekstu reklamowego. (Bi)
Hasła autorskie:
au. Majkowska, Grażyna [Wyświetl]
Słowa kluczowe: funkcja perswazyjna, język polski, język reklamy, perswazja językowa, styl, tekst reklamowy
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.5. Język polski. Semantyka. Pragmatyka [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]