iSybislaw service uses cookies. Staying on this page, you agree to the use of cookies. Agree

iSybislaw

Institute of Slavic Studies - Polish Academy of Sciences

Username: Password:
Polski English Русский

Article

[Add to basket]

Title: Nazwy dzisiejszych sklepów i firm w aspekcie kulturowym
Author/editor: Ewa Rzetelska-Feleszko
Published in: Nazwy własne a kultura : Polska i inne kraje słowiańskie .- Warszawa, 2003 [Show]
Pages: 183-195
Note: Tab.
Languages: pol
Abstract: Analiza nazw zebranych w latach 1992-1994 w trzech polskich miastach. Sklepy posiadają: a) nazwy rodzime mówiące o miejscu zakładu usługowego, branży, właścicielu; b) nazwy powstałe od wyrazów zapożyczonych i internacjonalizmów; c) nazwy obce (angielskie, włoskie, francuskie, łacińskie, greckie). Firmy handlowe i usługowe noszą nazwy tradycyjne (wieloczłonowe i wywodzące się z rodzimych wyrazów pospolitych) oraz nowe (nazwiska w funkcji nazwy firmy, nazwy obce, nazwy sieci, literowce, "zlepkowce"). W nazwach sklepów i firm istnieje konkurencja między formami rodzimymi a angielskimi. Najpopularniejszym modelem nazw firmowych są obce strukturze języka polskiego skróty hasłowe ("zlepkowce"). (Bi)
Author headings:
au. Rzetelska-Feleszko, Ewa [Show]
Keywords: 20 w. (koniec), ergonimy, język polski, nazwy zakładów handlowych
Tags:
Classification:
8.2.7. Polish. Onomastics [Show]