Serwis iSybislaw korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Akceptuję

iSybislaw

Instytut Slawistyki Polskiej Akademii Nauk

Użytkownik: Hasło:
Polski English Русский

Artykuł

[Do koszyka]

Tytuł: Leksykalne wykładniki spójności tekstowej w wypowiedziach uczniowskich
Autor/redaktor: Barbara Tarczyńska
Opublikowany w: Tekst - wypowiedź - dyskurs w dydaktyce szkolnej : materiały z III Konferencji "Z badań nad kompetencją i świadomością językową dzieci i młodzieży" : Warszawa 12-13 czerwca 1997 roku .- Warszawa, 1998 [Wyświetl]
Strony: 88-92
Języki: pol
Abstrakt: Autorka poddała analizie wypracowania uczniów z klas VII i VIII, stanowiące teksty narracyjne, opisowe i argumentacyjne. Stwierdziła, że najczęściej stosowanym środkiem osiągnięcia spójności leksykalnej jest homoleksja (częściej homoleksja pokrewna niż całkowita), następnie w kolejności hiponimia i synonimia. Sporadycznie występuje również relacja antonimiczna. (HK)
Hasła autorskie:
au. Tarczyńska, Barbara [Wyświetl]
Słowa kluczowe: hiponimia, homonimia, język polski, spójność tekstu, synonimia, wypowiedzenie, wypowiedź pisemna
Tagi:
Klasyfikacja:
8.2.6. Język polski. Leksykologia [Wyświetl]
8.2.1.4. Język polski. Składnia [Wyświetl]
8.2.1.6. Język polski. Stylistyka [Wyświetl]
8.2.4. Język polski. Socjolingwistyka [Wyświetl]