iSybislaw service uses cookies. Staying on this page, you agree to the use of cookies. Принимаю

iSybislaw

Институт славистики Польской академии наук

Пользователь: Пароль:
Polski English Русский

Статья

[В корзину]

Заглавие: Podstawy leksykalne obecnych nazw sklepów i firm
Автор/редактор: Ewa Rzetelska-Feleszko
Опубликована в: Słownictwo współczesnej polszczyzny w okresie przemian .- Lublin, 2000 [Показать]
Страницы: 141-148
Языки: pol
Аннотация: W podstawach leksykalnych dzisiejszych nazw sklepów i firm można wydzielić: słownictwo rodzime, np. Dziupla (nazwa sklepu), Budowa (nazwa firmy), słownictwo zapożyczone do polszczyzny oraz współczesne internacjonalizmy, np. Ambasador, (nazwa sklepu), Avizo (nazwa firmy), leksykę obcą, np. Happy (nazwa sklepu), Full (nazwa firmy), spełniające nową funkcję istniejące wcześniej nazwy własne, np. Albert (nazwa sklepu), Bartek (nazwa firmy). Dominującym modelem w nazwach firm okazały się "zlepkowce". (TŚ)
Персоналии:
au. Rzetelska-Feleszko, Ewa [Показать]
Ключевые слова: 20 w. (koniec), ergonimy, internacjonalizm, język polski, nazwy zakładów handlowych, słownictwo, zapożyczenie 2 (rezultat)
Tags:
Классификация:
8.2.7. Польский язык. Ономастика [Показать]
8.2.6. Польский язык. Лексикология [Показать]
8.2.1.3.1. Польский язык. Именное словообразование [Показать]